Jak vybrat elektrokolo Crussis

Jak vybrat elektrokolo Crussis.

Nevíte si rady jak vybrat elektrokolo? Nejdříve si položte pár jednoduchých otázek, které Vám výběr nového elektrokola usnadní.

1. Kdo bude elektrokolo využívat?

Geometrie rámů Crussis jsou uzpůsobeny pro muže , pro ženy a děti. Dalším důležitým faktorem při výběru je výška postavy. S tím Vám pomůže orientační tabulka velikostí, ale přesto doporučujeme si kolo vyzkoušet u nás na prodejně jak se na něm budete cítit. Nejjistější je se na daném elektrokole projet což u nás není problém.

Tabulka velikostí elektrokol Crussis

2. Kde na kole budete jezdit?

Už na začátku výběru si položte otázku v jakém terénu budete nejčastěji jezdit. Každé elektrokolo je zaměřeno na něco jiného, například městské elektrokolo není vhodné do těžkého terénu. Do těžkého terénu jsou určená horská elektrokola.

 

Městské elektrokolo je ideální volbou pro ty co budou kolo provozovat většinu času ve městě, ale hodí se i na výlet po zpevněných cestách, či upravených pěšinách. Městské elektrokolo má typicky snížený rám, což umožňuje velice pohodlné nastupování na kolo. Proto je tato kategorie velice oblíbená u starších lidí co chtějí jezdit na kole a jsou pohybově omezeny například tím, že nepřehodí nohu přes sedlo při nastupování. Na městských kolech se dá jezdit za každého počasí, protože jsou již vybaveny blatníky.

ZÁVĚREM: Městské elektrokolo je vhodné pro lidi co budou jezdit v 90% po městě a zpevněných pozemní komunikacích, nebo mají problém s nastoupením na klasické kolo a ocení snížený rám, který nastupování na kolo velice usnadní.

 

Trekové elektrokolo je sportovnější varianta městského elektrokola, ale už zvládne lehčí terén jako je pěšina, nebo polní cesta a také je obratný i ve městě. Trekové elektrokolo Crussis je také osazeno blatníky a nosičem nad zadním kolem. Treková kola Crussis se vyrábí v dámském a pánském provedení.

 

 

ZÁVĚREM: Trekové elektrokolo je vhodné pro ty co budou jezdit 85% po městě a zpevněných komunikacích, ale můžete s ním zajet i do lehčího terénu.

 

Krosové elektrokolo je v podstatě takový univerzál, který se cítí dobře ve městě, na cyklostezce, ale i v lehčím terénu. Na krosových kolech jsou obuty širší pláště s nízkým valivým odporem. Pokud budete chtít osadit trekové kolo blatníky, nebo nosičem tak to není problém, vše jde dokoupit. Krosová kola Crussis jsou k dostání jak v pánské, tak i v dámské variantě.

 

ZÁVĚREM: Krosové elektrokolo je vhodné pro ty co budou využívat 70% silnice, cyklostezky a občas projedou nějaký ten lehčí terén.

Horské elektrokolo je neuniverzálnější z nabízených kategorií. Budete se na něm cítit dobře jak ve městě, na cyklostezce ale i v těžkém terénu. Jedná se o nejprodávanější kategorii. Jsou k dostání ve variantě jak pro muže: Crussis E-Atland s 27,5″ koly a Crussis E-Largo s 29″ koly. Varianty pro ženy: Crussis E-Guera s 27,5″ koly a Crussis E-Fiona s 29″ koly.

 

ZÁVĚREM: Horské elektrokolo se nejlépe cítí v terénu, není problém s ním vyjet jakýkoliv kopec, ale neztratí se ani na cyklostezce, nebo ve městě.

3. Jaký dojezd od elektrokola očekáváte?

Nejčastější otázkou ohledně elektrokol je jeho dojezd. Dojezd elektrokola ovlivňuje spousta faktorů. Všeobecně se dá říct čím větší kapacitu baterie pořídíte, tím dále dojedete. Co vše ovlivňuje dojezd elektrokol?

Volba motoru: Středový motor s torzním snímačem dokáže efektivněji využít energii z baterie a to až o 10% oproti motoru v zadním náboji kola.

Profil tasy: pokud budete jezdit převážně v kopcovitém terénu, baterie vydrží kratší dobu než po rovinách.

Volba asistence: čím menší asistenci si nastavíte, tím dále dojedete.

Váha jezdce: váha jezdce taky negativně ovlivňuje vzdálenost dojezdu elektrokola.

Styl a plynulost jízdy: plynulou jízdou prodloužíte dojezd svého elektrokola. Naopak častým rozjížděním a měněním asistencí dojezd snižujete.

Povětrnostní podmínky: ideální podmínky pro baterii je teplota v rozmezí 20-30 stupňů. V mrazu se dojezd elektrokola snižuje až o třetinu co v létě.

 

4.Kolik chcete do elektrokola investovat?

Relativně rozumné elektrokolo v dnešní době pořídíte už kolem 24000,- Potom už je na Vás kde se kolo rozhodnete provozovat (viz. článek výše).Velký rozdíl v ceně je ve volbě motoru. Kola se středovým motorem jsou podstatně dražší, než kola s motorem v zadním náboji.

 

5.typ elektromotoru

Elektrokolo s motorem v zadním náboji : jedná se o nejpoužívanější typ motoru u cenově dostupných elektrokol Crussis.

Výhody motoru v zadním náboji

+ Nízká pořizovací cena

+ Zrychlení motoru

+ Neklade skoro žádný odpor při šlapání bez asistence

+ Jednoduchý servis

Nevýhody motoru v zadním náboji

– zatížení zadní části elektrokola

-vyšší hlučnost motoru v kopcovitém terénu

-nutnost použití nářadí při sundávání zadního kola (například při defektu)

– vyšší spotřeba energie oproti středovým motorům

-méně citlivé dávkování výkonu

-není vhodný pro jízdu do velkých kopců

 

Elektrokolo se středovým motorem : ideální rozložení hmotnosti motoru ve středu kola pro zachování dobrých jízních vlastností.

Výhody středových motorů

+ Krátká reakční doba záběru motoru

+ Citlivé a přesné dávkování motoru

+ Spolehlivost

+ Delší dojezd oproti motoru v zadním náboji

+ výkonný při jízdě do prudkých kopců

Nevýhody středových motorů

-Vyšší pořizovací cena

-zkrácení životnosti řetězu cca o 10 až 15% oproti motorům v zadním náboji

 

6.Umístění a kvalita baterie

Idealní umístění baterie je přimo v rámu elektrokola kvůli tomu, aby nebylo narušeno těžiště, tím i ovladatelnost kola.Crussis od modelového roku 2020 používá výhradně rámové baterie až na jednu vyjímku u kola se sníženým nástupem z důvodu nedostatku místa v rámu. Jedná se o elektrokolo Crussis E-City 2.5 Další výhodou plně integrované baterie do rámu je vylepšení stability kola, jeho ovladatelnot a v neposlední řadě nenarušuje vzhled kola. Všechny typy baterií lze jednoduše z elektrokola odejmout a odnést.

Kvalita a životnost baterie

Elektrokola Crussis používají pouze kvalitní baterie od firmy Panasonic nebo Samsung a to konkrétně Li-ion, které zaručují dlouhou životnost a poměrně nízkou hmotnost. Aby jste prodloužili životnost baterie, je potřeba ji průběžně dobíjet, i když nejezdíte! V případě, že nejezdíte (třeba v zimě) baterii skladujte nabitou na 50 až 80% své kapacity v pokojové teplotě a jednou za měsíc ji zkontrolujte připojením k nabíječce. Životnost baterie je cca 800 cyklů. Jeden cylklus znamená pokud je baterie úplně vybitá a Vy ji nabijete na 100% své kapacity. V praxi to znamená, že výdrž baterií se pohybuje kolem 6 let.

 

7. Velikost elektrokola

Vybrat správnou velikost elektrokola není zrovna jednoduchý úkol, i když je k dispozici orientační tabulka doporučených velikostí, za nás je nejlepší zastavit se osobně na naší prodejně. Kde si kolo prohlédnete naživo, vyzkoušíte si velikost a můžete se na elektrokole před koupí i projet. Jedině zkušební jízdou na daném modelu vysněného elektrokola zjistíte jestli Vám vyhovuje nebo ne.

Tak nás neváhejte navštívit v naší kamenné prodejně v Brně na ulici Štursova 3119/2 

Budeme se těšit.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *